Deluj po svoji volji in to naj ti bo ves Zakon. - AL I:40

torek, 28. februar 2012

Iz knjige ESEJI od A. Crowley

POSVEČENA RAZLAGA OBREDNE MAGIKE

(Uvod v »Goetio« Kralja Salomona, q.v.)

            Skrajno zabavno je za študenta magikalne literature, ki ni ravno bedak – in redka je taka kombinacija! – zapažati kritiko, ki jo Filistejci namerjajo proti citadeli njegove znanosti. Zares, odkar so nam v otroštvu vcepili ne le dobesedno zaverovanost v Biblijo, temveč pravtako snovno zaverovanost v Tisoč In Eno Noč, in nas lahko samo zrelost ozdravi tega, smo vse preveč nagnjeni, v naletu energije vzhajajoče moškosti, k temu, da surovo in lahkomiselno pometemo s svoje mize obe ti klasični deli, smatrajoč ju, obe na istem nivoju, za zgolj zanimiva dokumenta folklore in antropologije, in nič več.
            Celo ko spoznamo, da iz Biblije, ob poglobljenem in natančnem študiju teksta, lahko izsilimo porod kabalistične arkane kozmičnega dogleda in pomembnosti, smo vse prevečkrat nejevoljni taisto poživilo uporabiti na tem drugem zvezku, četudi smo srečni lastniki Burtonove avtentične izdaje.
            Meni zatorej preostane le, da znova povzdignem Alf Lailah Wa Lailah (ar. Tisoč in Ena Noč: op.p.) na njeno primerno mesto.
            Ne nameravam zanikati objektivne resničnosti vseh »magičnih« pojavov; če so prividi, so vsaj tako resnični, kot premnoga dejstva naše vsakdanjosti; in če sledimo Spencerju, so vsaj evidence nekega vzroka.*
            In to dejstvo je naša osnova. Kaj je vzrok mojega privida, da vidim duha v trikotniku Umetnosti? (Primer magijske Evokacije, kjer se Trikotnik nahaja izven Kroga in Magik e-vocira, sc. iz sebe ali iz »podzemlja«, sc. iz noči podzavesti – v zavest, na dan, predse; za razliko od Invokacije, kjer se Trikotnik nahaja znotraj Kroga in se božanstvo, inteligenca duh, daimon, in-vocira vase, v svoj Krog, Krog Sebstva. Op.p.)
            Vsak polizobraženec, vsak izvedenec v psihologiji, bo odgovoril: »Vzrok tiči v tvojih možganih.«
            Angleške otroke učijo (z dovoljenjem Izobraževalnega Zakona), da Vesolje leži v neskončnem Prostoru; indijske otroke, v Akaši, kar je isto.
            Tisti Evropejci, ki gredo malo globje in se naučijo od Fichteja, da je pojavni Univerzum stvaritev Ega (sc. našega Sebstva; op.p) Indijcem, ali Evropejcem, ki študirajo pod indijskimi Guruji, govorijo, da se z Akašo misli Čitakašo. Čitakaša se nahaja v »Tretjem Očesu,« i.e. v možganih. Če predpostavljamo višje dimenzije, lahko to dejstvo enačimo z Realizmom; a si nam s tem ni treba beliti glave.
            Če za običajni Univerzum velja, da so vsi čutni vtisi odvisni od sprememb v mozgu,** potem moramo vključiti tudi privide, ki so konec koncev pravtoliko čutni vtisi, kot tudi »realitete«, v razred »pojavov, odvisnih od mozgovnih sprememb.«
            Magijski pojavi, kakorkoli že, spadajo v poseben podrazred, ker so željeni, in njih vzrok je en niz »realnih« pojavov, imenovan operacije obredne Magike.
            Tvorijo jih
                        (1) Vid: krog, kvadrat, trikotnik, posode, svetilke, oblačila, oprema, etc.
                        (2) Sluh: invokacije.
                        (3) Voh: dišave.
                        (4) Okus: zakramenti.
                        (5) Otip: isto kot pod (1)
                        (6) Um: kombinacija vseh teh in refleksija njih pomena.

            Ti neobičajni vtisi (1 – 5) proizvedejo možganske spremembe; zato je njih vsota (6) neobičajne vrste. Njena projekcija nazaj v očitni pojavni svet je zatorej neobičajna.
            V tem je torej resničnost operacij in učinkov obredne magike,*** in jaz si predstavljam, da je ta analogija zadovoljiva, v kolikor se »učinki« nanašajo zgolj na tiste pojave, ki se dogodijo samemu magiku, pojav duha, njegova konverzacija, možni šoki vsled neprevidnosti, in tako dalje, tja do ekstaze na eni strani, ter smrti ali blaznosti na drugi.
            Toda, mar lahko dosežemo kateregakoli izmed učinkov, ki so opisani v knjigi Goetia, in če je tako, lahko podamo neko racionalno razlago okoliščin? Tako pravite?
            Lahko, in tudi bomo.
            Duhovi Goetiae so predeli človeških možganov.
            Njihovi pečati zatorej predstavljajo (Spencerjev projektirani kubus) metode stimulacije ali regulacije teh posebnih mest (skozi oko).
            Imena Boga so vibracije, primerne za uveljavitev:
(a)    Občega nadzora možganov. (Uveljavitev funkcij, ki se nanašajo na subtilni svet.)
(b)   Nadzora nad možgani v detajlih. (Red ali vrsta Duha.)
(c)    Nadzor enega posebnega predela. (Ime Duha.)
Dišave pripomorejo temu preko vonja. Običajno se dišava usmeri v nadziranje širšega področja; a obstaja atribucija parfumov na črke alfabeta, kar nam omogoči, po kabalistični formuli, izgovoriti ime Duha.
Ni mi potrebno spuščati se v podrobno diskusijo teh točk; inteligentni bralec lahko sam brez muk dopolni manjkajoče stvari.
Če torej rečem s Salomonom:
»Duh Cimieries poučuje logiko,« mislim s tem naslednje:
»Tisti predeli mojih možganov, ki pripomorejo logikalni sposobnosti, se lahko stimulirajo in razvijejo tako, da sledimo procesu, ki se imenuje 'Invokacija Cimieriesa.'«
In to je čisto materialistična racionalna trditev; ta je sploh neodvisna od katerekoli objektivne hierarhije. Filozofija nima kaj za povedati; in Znanost lahko zgolj podpre sodbo, tekom primerne metodične raziskave domnevnih dejstev.
Žal se tu ne moremo ustaviti. Salomon nam obljublja, da lahko (1) zadobimo informacije; (2) uničimo svoje sovražnike; (3) dojamemo glasove narave; (4) si pridobimo zaklad; (5) zdravimo bolezni, etc. Teh pet moči sem izbral na slepo. Za razlago vseh, bi potreboval več razpoložljivega prostora.
Iznesemo na dan dejstva iz podzavesti.
(2) Tu naletimo na zanimivo dejstvo. Lično je omeniti kontrast med plemenitimi namerami in navidezno zlohotnimi cilji magijskih ritualov. Slednji so krinke za sublimne resnice. »Uničiti svoje sovražnike« pomeni uresničiti privid dvojnosti, vzburjenje sočutja.
(Ah! Mr. Waite,****svet Magije je ogledalo in kdor v njem vidi gnusobo, je sam ena gnusoba.)
            (3) Skrben naravoslovec bo dojel mnoge glasove živali, če jih bo dolgo preučeval. Celo otrok pozna razliko med mačkinim mijavkanjem, muzanjem in predenjem. To sposobnost lahko v veliki meri še razvijemo.
            (4) Stimuliramo lahko sposobnost za posle.
            (5) Nenormalna stanja telesa lahko popravimo, in dotična tkiva spet uskladimo, v skladu s tokovi, ki se spočnejo v možganih.
            Tako v primeru vseh drugih pojavov. Ne obstaja učinek, ki bi bil v resnici in nujno čudežen.
            Naša Obredna Magika se razbistri, potemtakem, v en niz podrobnih, čeprav seveda izkustvenih, fizioloških eksperimentov, in kdor jih izvede inteligentno, se mu ni potrebno bati učinkov.
            Jaz imam vse zdravje, vse zaklade in logiko, ki jih potrebujem; jaz nimam časa za zapravljanje. »Na poti se nahaja en lev.« Zame so te praktike neuporabne; toda v dobrobit drugih manj srečnih sem jih podal svetu, skupaj z njih razlago in apologijo.
            Zaupam, da bo razlaga omogočila mnogim študentom, ki jim doslej, vsled naivne objektivnosti njihovih pogledov na stvar, ni uspelo zadobiti rezultatov, da jim bo uspelo; da bo apologija naredila vtis na naše porogljive znanstvenike in bo raziskavo bacillusa nadomestila raziskava baculuma, od majhnega do velikega – kako velikega lahko spoznamo le tedaj, ko palico poistovetimo z Mahalingamom,***** po katerem je plezal Brahma s povprečno hitrostjo 84.000 jodžanov na sekundo za časa 84.000 mahakalp, in vzdolž katerega je Višnu brzel s hitrostjo 84.000 krorov jodžanov na sekundo za časa 84.000 krorov mahakalp – vendar niti eden niti drugi nista prišla do konca.
            A jaz sem prišel do konca.


* To je, slučajno, nemara najmočnejši argument, ki ga posedujemo, prignan do svoje skrajnosti, proti advaitističnim (sc. monističnim, teističnim; op.p.) teorijam.
** Misel je izloček možganov (Weissmann). Zavest je funkcija možganov (Huxley).
*** Ločeno od njene vrednosti doseganja osredotočenosti. Glede tega konzultiraj BERAŠIT!
****Pesnik velikega talenta. Editiral je knjigo, imenovano “Črna Magija in Pakti,” v kateri očrni taisto.
*****Fallus Šive Uničevalca. V resnici je istoveten s kabalističnim “Osrednjim Stebrom” Drevesa Življenja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar