Deluj po svoji volji in to naj ti bo ves Zakon. - AL I:40

ponedeljek, 29. avgust 2011

Še o mantri

Iz prvega dela Knjige IV, 2.poglavje: Pranajama in njena vzporednica v govoru, mantrajoga je o mantri povedano sledeče:


...Mantra deluje na mišljenje tako kot Pranajama na dihanje. Misel je vezana na vedno ponavljajoči se krožni ritem; vsako moteča misel mantra izvrže, tako kakor v primeru vrtečega se kolesa, s katerega odpadajo koščki vsemogočega materiala, ki se nanj lepi; in kakor hitreje se vrti kolo, toliko težje se nanj kaj prilepi.
Primeren način za izvajanje mantre je tale: izgovorimo jo glasno in počasi kot je le mogoče vsaj desetkrat, nato malo tiše in hitreje spet desetkrat. Ta proces naj se nadaljuje dokler ne ostane več nič drugega kot le hitro gibanje ustnic; to gibanje naj se nadaljuje, ob vedno večji hitrosti ter manjši intenzivnosti, vse dokler mentalno mrmranje popolnoma ne posrka fizičnega. Študent je tedaj povsem tiho, ko mu mantra teče v mislih; pospeševanje naj še vedno nadaljuje, dokler ne doseže meje, ob kateri naj vztraja kakor dolgo zmore, in potem naj ustavi vajo tako, da bo obrnil proces, kakor smo ga opisali, prispevši spet na začetek.
Vsako misel lahko uporabimo za mantro, in nemara imajo Hindujci prav, ko mislijo, da vsakemu človeku ustreza posebna mantra. Nekaterim bodo najbolj primerne tekoče mantre iz Korana, ki gladko tečejo, tako da lahko nadaljujejo obenem drugi tok misli, ne da bi prekinili mantro; ob tem se sklepa, da poleg izgovarjanja mantre, meditirajo na njen pomen. Študent lahko v tem oziru ustvari svojo mantro, ki bo predstavljala Vesolje v zvoku, tako kakor ga disk predstavlja v obliki. Občasno je mantra lahko 'podana,', tj. uslišana na nek nerazložljiv način med meditacijo. Nekdo, na primer, uporabi besede: 'In se trudim videti v vsem voljo Boga;' nekomu drugemu, medtem ko se trudi izničiti misli, pridejo besede 'in to izvržem,' očitno misleč na delovanje privajenih miselnih žarišč, ki jih je uporabljal. S ponavljanjem tega, bo dosegel 'rezultat.'
Idealna mantra naj bi bila ritmična, lahko rečemo celo, muzikalična; ob tem morajo biti določeni zlogi poudarjeni, da bi lažje dosegli osredotočenost ali pozornost. Najboljše so srednje dolge mantre, vsaj kar zadeva začetnika. Če je mantra predolga, jo lahko pozabimo, če se v tem zelo dolgo ne trudimo. Po drugi strani pa so enozložne mantre, kakršna je na primer Aum,* preveč sunkovite; izgubljena je ideja ritmičnosti. Tu je nekaj koristnih manter:
1. Aum. (Pomen: Aum je zvok, ki ga proizvedemo tako, da močno izdihnemo z zadnjim delom grla in nato postopoma zapiramo usta. Ti trije glasovi predstavljajo kreativni, ohranjevalni in uničevalni princip. O njej bi se dalo napisati celo knjigo.)
2. Aum Tat Sat Aum. To je čisto spondejska mantra. (Pomen: O to Bivanje! O! – Aspiracija po stvarnosti,resnica.)
(* Kljub vsemu, če izgvarjamo mantro, ki vsebuje besedico Aum, včasih pozabimo na druge besede, ki jih mantra vsebuje, in ostanemo osredotočeni, ponavljajoč Aum v presledkih; tado to je že rezultat že začete vaje, ne njen začetek.)
3. Aum mani padme hum. Dva troheja med dvema cezurama. (Pomen: O Dragulj v Lotusu! Amen! – Nanaša se na Budo in Harpokrata; a pravtako na simboliko Rožnega Križa.)
4. Aum šivaja vaši. Trije troheji. (Pomen: 'Ši' pomeni mirovanje, absoluten ali moški vidik Božanstva; 'va' je energija, manifestirani ali ženski vidik Božanstva. Ta Mantra torej izraža ves tok Vesolja, od Nule preko končnosti nazaj do Nule. Podaja ciklus stvarjenja. Mir se izpoljuje kot Moč, Moč se razkroji v Miru.)
5. Allah. Zloga sta enako poudarjena, z določenim premorom vmes; običajno jo fakirji kombinirajo z nekim ritmičnim gibanjem sem in tja. (Pomen: Bog. Številčna vrednost je 66, kar je vsota pvih enajsih števil. Število 11 se nanaša na Drevo Življenja, tj. na Deset Sfer in na Klifot, namišljeno enajsto. To je kabalistični izraz za 'Allah je Vse'.
6. Hua allahu alazi lailaha illa Hua. (Pomen: On je Bog, in ni drugega Boga razen Njega.)
7. Slavna Gajatri mantra:
Aum! tat savitur vareniam
Bhargo devasia dimahi
Dhijo jo na pratiodaiat.
To je trohejski tetrameter. (Pomen: O! meditirajmo vestno na to častitljivo svetlobo božanske Savitri (notranjega sonca, ipd.), da bi razsvetlila naše ume!
8. Qol: Hua Allahu ahad; Allahu Assamad; lam jalid ualam jalud; ualam jakun lahu kufuan ahad. (Pomen: On je edini Bog! Bog je Večen! On ne spočenja in ni spočet! In ni nobenega enakega Njemu!)
9. To pa je najsvetejša od vseh možnih manter. Vzeta je s Stele Razodetja.
A ka dua
Tuf ur biu
Bi aa hefu
Dudu ner af an nuteru.
(Pomen: Najskrajnejša Enost izpričana! / Obožujem mogočnost Tvojega daha, / Najvišji in strašni Bog, / ki naredš, da Bogov in Smrt / trepeao pred Tebo: - / Jaz, jaz Te obožujem!)
Za prosti izbor naj to zadostuje.
Obstajajo še mnoge druge. Sri Sabapaty Swami navaja posebno mantro za vsako Čakro v telesu. Vendarle naj študent izbere eno mantro ter jo do popolnosti obvlada.
Ne morete si domišljati niti tega, da ste vsaj pričeli z mantro, dokler ona nepretrgoma ne teče tudi v vašem spanju. To je preprosteje, kakor pa se sprva sliši.
Nekatere šole priporočajo izvajanje mantre s pomočjo instrumentalne glasbe in plesa. Neki zelo pomebni učinki se dosežejo z uporabo 'magičnih' moči; če so veliki spiritualni učinki pravtako s tem zadobljeni, je dvomljivo...

Ni komentarjev:

Objavite komentar