Deluj po svoji volji in to naj ti bo ves Zakon. - AL I:40

sreda, 12. oktober 2011

V duhu današnjega praznovanja: iz Eleuzis, A.C.

Pričujoči insert je iz poglavja Eleuzis od A.Crowley-a, iz spodaj prikazane knjige J. Trobentarja ČLOVEK - SFINGA - ZVER. Vsak resen študent bi jo moral tako vsaj enkrat prebrat.

Ker sta torej filozofija in a fortiori znanost bankrotirali, in ker jima stečajni upravitelj ni voljan priznati nobene olajšave; in ker je edina pomoč, ki jo dobimo od škofov, le prijateljski nasvet naj pijemo Pivo – namesto duhovnega vina Omarja Khayyama in Abdulaha el Hadžija (mir z njim!) – nam ne preostane nič drugega, kot da si pomagamo sami.
Zadnja leta smo slišali veliko o vzhodnjaških religijah. Jaz sam sem glavni krivec za to. Vendar lahko svobodno priznamo, da so v mnogih ozirih zelo slikovite: in da nas vodijo do Vizije Boga z licem v lice, kakor lahko sam, ki sem bil priveden do tega, glasno pričam; toda njihove metode so sila dolgočasne ter neprimerne za večino Evropejcev, če že ne za vse. Nikoli pa ne smemo pozabiti, da aziati nikoli niso proizvedli neke visoke poezije ali umetnosti. Mi smo pesniki, otroci gozdov in rek, megle in planin, sonca in vetra! Mi obožujemo luno in zvezde ter pohajamo po londonskih ulicah ob polnoči v iskanju Njihovih poljubov, po svoji rojstni pravici. Mi smo Grki – in Bog vam podari vsem, bratje moji, enako srečo v vaših ljubeznih! – in nam bodo Eleuzinski obredi odprli vrata Nebes, in bomo vstopili ter zagledali Boga z licem v lice!
Gorje!
» Nihče ne zna brati teksta, nit jaz;
In nihče ne zna brati komentarja, razen mene.«
(Tennyson je moral nekje ukrasti te verze; oni so preprosti in izraziti!)
Komentar je Qabala, in jaz sem jo pravzares prebral, tako globoko, kakor mi to dopuščajo moje neznatne moči: toda tekst lahko razberemo zgolj pod zvezdami in še to samo če smo opiti z lunino mano.


Šel bom pod zvezde, bratje moji, in pil to očiščevalno roso: in vrnil se bom, bratje, ko bom zagledal Boga z licem v lice, ter prebral med temi večnimi očmi skrivnost, ki vas bo osvobodila.
Nato vas bom izbral ter preizkusil in poučil o Misterijih Eleuzine, o vi junaška srca, in hladne oči, in trepetave ustnice! Žareče oglje bom položil na vaše ustne ter rože na vaše oči in meč v vaša srca. In boste tudi vi videli Boga z licem v lice.
Tako bomo povrnili svetu njegovo mladostno; kakor jeziki trojnega plamena bomo zabredli v Veliko Globočino – Pozdrav Gospodarjem Elevzinskih Gajev!

Ni komentarjev:

Objavite komentar